diumenge, de desembre 19, 2010

Li-Ning


Darrerament hem pogut veure com l'empresa Li-Ning ha entrat al mercat estatal en l'equipació d'equips professionals de futbol o bàsquet. El Celta, el Joventut de Badalona , el Caja Laboral , el Málaga o l'Espanyol en són exemple.
Acostumats a que l'equipament de clubs sigui d'empreses occidentals com Nike, Adidas o Umbro, sorprèn l'entrada d'una marca xinesa en aquest sector.
Li-Ning és un exgimnasta xinès que va guanyar 6 medalles , tres de les quals d'or, durant els jocs olímpics de Los Angeles 1984. La seva trajectòria va fer que fos considerat un dels millors esportistes xinesos de tot el temps, cosa que el va portar a ser l'encarregat d'encendre el pebeter olímpic en els Jocs de Beijing 2008.
Dos anys després de la seva retirada, l'any 1988, Li-Ning funda l'empresa, que poc temps després es converteix en una de les més importants del sector, aconseguint increments en els guanys any rere any.
En l'actualitat Li-Ning és la primera marca d'Àsia i està intentant fer-se un forat a Europa. Ha adquirit l'explotació de la marca italiana Lotto durant 20 anys i les seves perspectives de creixement continuen sent molt altes. El patrocini de jugadors de bàsquet com Shaquill O'Neal o José Manuel Calderón o ateletes com Elena Isinbayeva fan que s'obri mercat amb força als EUA i a Europa. Les més de 8000 botigues que té obertes arreu del món són una bona demostració del potencial que tenen.
A més, seguint l'exemple de l'economia xinesa, també ha apostat pel mercat africà i per fer el patrocini tècnic de diversos equips, tan en clubs com en seleccions nacionals.
Tot això només confirma el creixement del nou imperi polític i econòmic mundial de la Xina. Un exemple més del canvi d'epicentre mundial durant els propers anys?